آثار زیست‌محیطی ساختمان‌سازی

به گزارش تاسیسات نیوز، محققان دانشگاه ام‌آی‌تی یک سیستم نرم‌افزاری سریع و ساده را توسعه داده‌اند که امکان تجزیه و تحلیل میزان مصرف انرژی و سایر آثار زیست محیطی فازهای مختلف ساختمان‌سازی را در جریان طراحی آن فراهم می‌کند.


در حال حاضر یکی از پرکاربردترین روش‌های مورد استفاده معماران برای برآورد میزان مصرف انرژی و سایر آثار زیست محیطی مربوط به مراحل مختلف ساختمان‌سازی، مکانیزم ارزیابی چرخه حیات (LCA) است. اما این مکانیزم زمانی قابل اجراست که مرحله طراحی به‌طور کامل به اتمام رسیده و احتمالا فرصت لازم برای انجام تغییرات اساسی از دست رفته است.


محققان ام‌آی‌تی برای رفع این مشکل یک سیستم نرم‌افزاری بسیار ساده را توسعه داده‌اند که می‌توان آن را با سیستم‌های نرم‌افزاری مورد استفاده مهندسان در طراحی ساختمان یکپارچه کرد تا به یک بخش ثابت از فرآیند طراحی تبدیل شود.


این سیستم مجموعه جامعی از آثار آب و هوایی ساختمان جدید، شامل آثار مربوط به ساخت و ساز از جمله بررسی میزان انرژی مورد استفاده در تمام مواد اولیه مورد نیاز، آثار مربوط به راه‌اندازی ساختمان، شامل منابع انرژی موردنیاز برای گرمایش، سرمایش و تامین توان الکتریکی و آثار مربوط به تخریب یا تغییر کاربری ساختمان در پایان عمر مفید آن را پیش‌بینی می‌کند.


علاوه بر این مجموعه‌ای از گزینه‌ها را در اختیار می‌گذارد که امکان ساخت بنای سازگارتر با محیط‌زیست را فراهم می‌کند.

 

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;